Verimli çalışma, öğrencinin çalışmasını
kolaylaştıran bir programla daha etkin ve zevkli bir hal alabilir. Başarılı
olmanın kriteri, öğrenilmesi gereken bilgilerin yeterince öğrenildiğinin,
başarısız olunduğunda ise bu bilgilerinin yeterince öğrenilemediğinin
göstergesidir. Peki yeterince öğrenmiş olmak nasıl olacaktır? Başarıya kaygıdan
uzak ve rahat ulaşabilmenin yolu zamanı amaç ve plan doğrultusunda
kullanabilmeye bağlıdır. Eğer planlanmamış ve programlanmamış bir çalışma
süreci geçiriyorsa öğrenci, başarıyı engelleyecek pek çok olumsuz faktörle
karşılaşabilir, zaman tükenir, fakat telafi süreci farkında olmadan sona erer.
Başarı, eğer hedeflere açık ve net bir şekilde ulaşma ise, bu amaç için günlük ve haftalık programlar hazırlamak en doğrusu olacaktır. Bu program, öğrenciyi hem kararsızlıktan kurtarır, hem de ders çalışmaya başlaması konusunda bir itici güç oynar.
HEDEFLER
Başarı, eğer hedeflere açık ve net bir şekilde ulaşma ise, bu amaç için günlük ve haftalık programlar hazırlamak en doğrusu olacaktır. Bu program, öğrenciyi hem kararsızlıktan kurtarır, hem de ders çalışmaya başlaması konusunda bir itici güç oynar.
HEDEFLER
Her şeyden önce öğrencinin hedeflerini belirlemiş olması gerekmektedir. Hedef ideal uğruna çalışmayı kolaylaştırır. Bu ne istediğini bilmesidir aslında kişinin. Bunu bilen öğrenci aslında büyük yol kat etmiştir. Ancak hedeflerle ilgili söylenmesi gereken bir şey vardır, o da hedeflerin gerçeğe uygun, kişinin kendi isteğine bağlı ve gerçekleşme olasılığı büyük olması gerektiğidir.
Öğrencilerin sık sık sordukları sorular
arasında,
Nasıl çalışmalıyım?
Neyi çalışmalıyım?
Ne zaman çalışmalıyım?
Ne kadar çalışmalıyım?
bunları göstermek mümkündür. Peki, nedir bu
soruların cevabı ve çözümler nasıl ortaya konacaktır? Bu soruların cevabını
bulmak, hedefe giden yolu kesinleştirmek açısından önemlidir.
Nasıl çalışmalıyım?
Hiç ara vermeden çalışmak bir süre sonra
kişinin öğrenme hızını ve algılama düzeyini düşürmeye başlar. Sık sık ara vererek
çalışmayı kesmek de hatırlama olasılığını düşürür. Bu noktada, iki alternatifi
dengelemek kısa süreli dinlenme aralıkları vererek hem zihnin toparlanması hem
de öğrenilenlerin pekiştirilmesi açısından oldukça önemlidir.
Gün içinde sadece canı istediği vakit
çalışan, çalışmaya başlamakta ve çalışmayı sürdürmekte zorluk çeken, çalışma
süresinin uzunluğuna rağmen verim alamayan öğrenci mutlaka “programlı
çalışma”yı denemeli ve uygulamalıdır.
Ne zaman çalışmalıyım?-
Ne kadar çalışmalıyım?
Önemli olan, dersin başında kaç saat
geçirildiği değil, bu saatlerin etkin ve verimli geçip geçmediğidir. Verimli
çalışma, düzenli bir çalışma ortamında uygun bir çalışma programına uygun ve
dikkati konuya yoğunlaşarak yapılan çalışmadır.
Koşullara göre değişebilmekle birlikte bir öğrencinin hedefini gerçekleştirebilmesi için haftada ortalama 21 saatin altına düşmeyen bir programla çalışması gerekmektedir.
Ders çalışma programını hazırlamak için dikkat etmemiz gerekenler:
Zamanı etkin kullanma:
Koşullara göre değişebilmekle birlikte bir öğrencinin hedefini gerçekleştirebilmesi için haftada ortalama 21 saatin altına düşmeyen bir programla çalışması gerekmektedir.
Ders çalışma programını hazırlamak için dikkat etmemiz gerekenler:
Zamanı etkin kullanma:
Başarıya ulaşmak için sahip olunan zamanın
rastlantılardan uzak, hedefe kilitlenmiş ve programlı bir şekilde kullanılması
şarttır.
Zamanı dilimlere ayırmak,
Güne erken başlamak,
Zaman hırsızlarına izin vermemek ( radyo, tv,
bilgisayar...)
Öncelikleri sıralamak
Ertelemelerden uzak durmak
Programı hazırlayabilme
Programınıza öncelikle rutin olan günlük
işleri çalışma saatlerinden çıkarmak gerekmektedir (okul saatleri, dershane
saatleri, yemek yeme saatleri vs.)
Her derse ortalama birbirine yakın süreler ayırın ve bu süreleri netleştirin.
Dersleri ve konuları haftalık programınıza yerleştirin. Ancak bunu yaparken sözel dersin ardına sayısal dersi, sayısal dersin ardına da sözel dersi koymaya dikkat edin.
Zorlanılan dersleri günün ilk saatlerine yerleştirmeye özen gösterin.
Her derse ortalama birbirine yakın süreler ayırın ve bu süreleri netleştirin.
Dersleri ve konuları haftalık programınıza yerleştirin. Ancak bunu yaparken sözel dersin ardına sayısal dersi, sayısal dersin ardına da sözel dersi koymaya dikkat edin.
Zorlanılan dersleri günün ilk saatlerine yerleştirmeye özen gösterin.
Çalışmanızı saatlere bölün ve bu saatleri 40
dakika ders, 10 dakika tekrar, 10 dakika da dinlenme olarak organize edin.
Gün içinde mutlaka günlük tekrarınızı yapın
ve konunun pekişmesini sağlayın.
PROGRAMLI ÇALIŞMANIN FAYDALARI
PROGRAMLI ÇALIŞMANIN FAYDALARI
Öğrencinin her işe vakit bulmasına yardımcı
olur.
Zamanı etkili kullanma kişide güven duygusunu
pekiştirir.
Verim artar.
Motivasyonu arttırır.
Konuları zamana yayarak çalışma, dersin çok
daha iyi öğrenilmesini sağlar.
Hiç yorum yok: