» » Wattpad: Bir Vahim Yer, İnsan Kitap Kusar mı?

book coffe
Kitap   
Rüzgâr... İki-üç gündür İstanbul rüzgârlara emanet... Kendimi metroya adeta fırlatıp atınca, yediğim rüzgârın beni epeyce bir sersemlettiğini fark ettim. Tabii ki yine şanslıyım; yukarıda rüzgâr varken burada metro müzisyeni hafiften bir şeyler çalıyor. 5-10 saniyeliğine duyulan bu müzik bile insanın ruhuna akort yapıyor, yaşama frekansımızı tekrar doğru banda ayarlıyor... Metrodan çıkıp uzun zaman görüşmediğim arkadaşım İbrahim ile buluştum. Lan İbrahim dedim, oğlum senle her buluşmamızda ya yağmur yağar, ya rüzgâr çıkar. Neden ola ki! Bizde bir cenabetlik var kesin. İbrahim yine o pis ifadesi ve gülüşüyle "he ya sorma, söyle güzel bir havaya denk gelemedik" der ve gülmeye devam eder....

Neyse konu dağıldı biliyorum. İşte eve dönüşte uzun zamandır taslaklarında duran kitap çalışmama el atma zamanının geldiğini anladım. Blog Zamanı kitabımın yarısına yakın kısmı tamamdır. Kısa bir çalışma ile bitecek, inşallah diyorum. Bunun için de bir yayın hazırlayacağım tabii ki.

Tabii ki dijital ortamda yayınlanacak. Bu defa e-pub formatında deneyeceğim ama PDF'de olabilir... Her neyse Google Play Kitaplar ve Watpad üzerinden yayınlayacağım. İşte tam burada yani bu düşüncede duraksadım. Stop lambalarım yandı... Trafiğe yakalandım... Neden mi?

WattPad'i sorguladım kendimce. Havalı kapaklar. Yakışıklı erkekler ve güzel kızların; çıplak kadınların kapak olduğu kitaplarla dolu bir yer. Resmen kitap kusan yeni yetmeler; beğeni ve abone peşinde koşulan bir yerde sanata, bilime, yaşama, sorgulamaya dair bir şeyler paylaşılsa bile bu hengamede kim okur ki! Kitap kapakları tamamen "albeni"li içerik ise ne idiğü belirsiz anlatımlarla dolu klasik herkesin birbirini öptüğü entrika ya da sözde gerilim korku romanları... Kitaplarımı orada yayınlamak konusunda çekingenim...

Google Play Kitaplar ise daha iyi daha düzgün ama orada da kitap okumaya gelip de kitap için yazılan açıklama bilgilerini okumayanlarla dolu... Ücretsiz dahi olsa Google kitap okumak için mobil ödeme ya da kredi kartı tanımlama zorunluğu getirmiş. Ücret falan almıyor ama zorunluluk işte. Bunu belirten açıklama okunmuyor. Ya hu siz kitap okusanız ne olur okumasanız ne olur, diyorum. Gülüyorum. Kızmıyorum.  Hele çok beğenip de "götün kalkmasın diye tek yıldız verdim" diyenler; "ben daha iyi yazarım" diyenler var ya tam eğlencelik. Ya arkadaşlar kültürün ve sanatın kalitesini düşürmeyin. Sosyal medya kültürü; sosyal medyadaki sövgü ve linç kültürü sanata da bulaştı mı işimiz bitti demektir. Bütün bu WattPad ve Google Play Kitaplar'daki kalitesizliğin nedeni sosyal medyanın aklımızı fikrimizi esir almasından; bizi bencilleştirip kendimizi çok sever hale getirmesinden; vur patlasın çal oynasıncılıktan kaynaklanıyor.

Neyse çok konuştum. galiba rüzgâr çarptı o da dilime vurdu... Mustafa'nın pazar yazısını okuyup yatacağım, tıkla sen de oku pazar yazıları güzel oluyor. Saat 00.15 olmuş, uyku vakti...


Read more: WattPad: Bir Vahim Yer, İnsan Kitap Kusar mı? | Mustafa Sönmez - Hayatı Kaydet! http://www.mustafasonmez.com/2015/11/wattpad-kitap-kusanlar.html#ixzz3wN2ZqHL1
DMCA ile lisanslanmış özgün içerik (ç)alıntı yapmayın! Kanuni haklarım saklıdır
Follow us: @mssonmez on Twitter

About Unknown

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Sonraki Kayıt
»
Previous
Önceki Kayıt

Hiç yorum yok:

Leave a Reply